پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118709
معاينه فني متولي ندارد و به نظر مي‌رسد قوانينش بي‌اعتبار است/اسکانيا رفع ايراد کرد/ مسئله تروريست‌ها و تکفيري‌ها در حوزه کاري وزارت اطلاعات است
تاریخ انتشار : 1393/06/10 08:54:14
نمایش : 1113
فرمانده نيروي انتظامي کشور با اشاره به اينکه معاينه‌ فني به مضحکه‌اي تبديل شده است، گفت: قضيه اسکانيا نشان داد راه‌هاي غيرمتعارف به ناجا بسته است. اسکانيا هم عيب و ايراد را پذيرفت و رفع ايراد کرد؛ اين کار هم براي خودشان خوب بود و هم براي اعتبارشان.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي در دومين نشست فصلي رؤسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي با توجه به اوج سفرها در شهريورماه اظهار داشت: سه هفته زماني را که در پيش داريم سفرها اوج خود را طي مي‌کنند.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: تصور مي‌کرديم افزايش قيمت سوخت تأثيري در سفر بگذارد، اما ديديم که قيمت‌ها مسير خودشان را مي‌روند و مردم هم مسير خود را و پارامتر افزايش سوخت مانعي براي سفرها نشد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: وقتي در جاده‌اي ترافيک رخ مي‌دهد همه نگاه‌ها متوجه ناجا مي‌شود، در حالي که در مقاطعي مثل عيد فطر، کل ظرفيت راه اشباع شده بود و مسئله تصادف و اينها نبود.

وي گفت: در جاده‌هاي شلوغ و کوهستاني بايد از موتورسيکلت استفاده شود، البته بالگرد نيز وجود دارد اما بايد توان توليد را حداکثري کرد و وقتي که راهي وجود ندارد از دست پليس کاري برنمي‌آيد.

سردار احمدي مقدم ادامه داد: تا پايان سال بين 5 تا 6 ميليون مسافر خارجي نيز خواهيم داشت که بر همين اساس بايد در بار ترافيکي کار کرد و همه دستگاه‌هاي مسئول در اين زمينه وارد شوند چرا که راهنمايي و رانندگي در جهت تسهيل عبور و مرور و ارائه قوانين و مقررات گام برمي‌دارد.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين مطلب که ما فاقد مديريت يکپارچه ايمني هستيم، گفت: ما چند راهکار ارائه داديم تا امسال 20 درصد تصادف و کشته‌ها را کاهش دهيم.

وي به کنترل رفتار رانندگان پرخطر اشاره داشت و گفت: بايد محرکي ايجاد شود که متخلفان، خلاف برايشان هزينه‌بر شود.

سردار احمدي‌مقدم با بيان اين مطلب که 6 هزار نقطه درون و برون‌شهري پرخطر و حادثه‌خيز داريم، گفت: حلقه مفقوده، مديريت ايمني است.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: وقتي قضيه تحريم پيش مي‌آيد، ارتقاي کيفيت خودروها را به تأخير مي‌اندازد اما نبايد دستاويزي براي فرار از قانون باشد.

وي گفت: در پنج ماهه اول سال، شماره‌گذاري خودروهاي نو 50 درصد افزايش يافته، يعني از چالش‌ها عبور کرديم.

احمدي‌مقدم به قضيه اسکانيا پرداخت و اظهار داشت: شرکت اسکانيا عيب و ايراد را پذيرفتند و رفع ايراد کردند و اين کار هم براي خودشان خوب بود و هم براي اعتبارشان.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: رفع عيب‌هاي مذکور نشان داد که راه‌هاي غيرمتعارف به ناجا بسته است و جز قانون چيزي به ناجا راه ندارد و در ثاني اين ظرفيت رفع ايراد وجود داشت اما آقايان وقتشان را تلف کردند.

وي به بحث امداد در کشور پرداخت و گفت: معلوم نيست متولي امداد در کشور کيست.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: افزايش جريمه متخلفان با اينکه تکليف قانوني بود 6 ماهي است در کميسيون هيات دولت متوقف مانده و اين طرح مي‌توانست به عنوان محرک در کنار رفتار موثر باشد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: ما بايد تمام تلاش‌هاي خود را براي شهريور که بار سفر زياد است بگذاريم چرا که اگر قله را کنترل کنيم مي‌توانيم در آمار کل سال اثر بگذاريم.

سردار احمدي‌مقدم به بار ترافيکي شهرها در آغاز سال تحصيلي اشاره داشت و گفت: 25 تا 30 درصد در آغاز سال تحصيلي به بار ترافيک شهرهاي بزرگ افزوده مي‌شود.

وي افزود: البته با توجه به کوتاه شدن روز و سفرهاي کاري آمار تجربي نشان داده که در ساعاتي از روز به اندازه 30 تا 50 درصد افزايش بار ترافيکي در شهرهاي بزرگ را خواهيم داشت.

فرمانده نيروي انتظامي به معاينه‌فني خودروها پرداخت و گفت: معاينه فني متولي ندارد و به نظر مي‌رسد قوانينش بي‌اعتبار است و تمامي مراکز صدور معاينه‌فني بي‌اعتبارند.

سردار احمدي‌مقدم تصريح کرد: بايد مراکزي که بدون معاينه برگه مي‌دهند درشان را ببنديم و ما به عنوان ضابط دستگاه قضا مي‌توانيم جلوي آن را بگيريم و معاينه‌ فني نبايد وسيله‌اي براي کسب درآمد باشد يعني پول بگيرند و برگه بدهند.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: هم مجلس و هم دولت بايد براي مديريت آن فکر کنند؛ در کشورهاي توسعه يافته خودرو اگر تصادف کند بايد بعد از تصادف و تعمير به معاينه‌فني برود.

سردار احمدي‌مقدم خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول امسال 55 هزار دستگاه خودروي فرسوده خارج شده‌اند که اين خروج 5 برابري را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان مي‌دهد که تا پايان سال به 200 هزار خودرو مي‌رسد.

احمدي مقدم در پايان در جمع خبرنگاران در خصوص عبدالرئوف ريگي گفت: اين مسائل مربوط به حوزه ما نمي‌شود و وزارت اطلاعات مسئول پرونده تکفيري‌ها و تروريست‌ها است.

فرمانده نيروي انتظامي در مورد شناسايي 6 هزار نقطه پرحادثه در کشور گفت: وقتي قانون تکليف کرد که سهم راه،‌ خودرو و راننده در خسارات ناشي از تصادف مشخص شود اگر کارشناسان مي‌خواستند تقسيم سهم کنند کار مشکل مي‌شد ؛ پليس راهور کاري کرد که نقاط پرحادثه‌خيز را در جاده‌ها و شهرها شناسايي کند که سهم جاده‌ها 40 درصد و شهرها 60 درصد شده است.

وي ادامه داد: با شناسايي اين نقاط نوع اصلاح نيز مشخص مي‌شود و کارشناسان دادگستري نيز اگر بخواهند سهم دستگاه را مشخص کنند برايشان مطلوب‌تر است.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: رفع اين مشکلات مهمترين خواست ماست که با نصب علائم سرعت‌گير و تابلوها مي‌توان رفتار مردم را کنترل کرد.

سردار احمدي مقدم با بيان اين مطلب که معاينه فني متولي ندارد گفت: شهرداري غير متمرکز است و امکانات شهرداري هم کفايت نمي‌دهد و محدود است و ايجاد مراکز فني مکانيزه يا شدني نيست يا رعايت استانداردها نمي‌شود و مرکزي هم در اين زمينه پاسخگو نيست.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين مطلب که در مديريت معاينه فني در سطح ملي نياز به تجديد نظر داريم گفت: موضوع حاکميتي است بايد نظارت داشته باشيم تا هم مقررات و هم استاندارد و هم عملکرد، مورد نظر قرار گيرد چرا که اگر با روش فعلي معاينه فني صورت بگيرد شدن يا نشدنش فرقي نمي‌کند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد تقديم نامه به روحاني گفت:‌ بعد از تقديم نامه به رئيس جمهور دو بار معاون اول جلسه گذاشتند که هر دو بار به دليل مواجهي جلسه لغو شد اما انتظار درايم بلافاصله و در کمترين زمان اين اهتمام صورت گيرد چرا که از زاويه راهور ما دو سوم زمان عملکردي را از دست داده‌ايم.

سردار احمدي مقدم گفت: در جلسات که با وزير بهداشت و وزير راه داشته‌ايم خودشان ايده‌هايي داشته‌اند اما ضعف هماهنگي و ابلاغ مشترک مهمترين چالش ماست.

اين مقام ارشد انتظامي با اظهار تاسف از ارائه آمارهاي غير قابل استناد در مورد ايران و عنوان اين که ايران به عنوان پرحادثه‌ترين کشور شناخته شده است گفت: ايران جزء کشورهاي پيشتاز در ايمني کاهش تصادفات و کشته‌شدگان است.

وي ادامه داد: ان‌شاالله در ده سال آينده نيمي از تلفات را کاهش دهيم چرا که کشور، پتانسيلي خيلي بيشتر از 50 درصدي را دارد.

وي گفت: ايران در يک مقطعي به دليل کمبود توجه در رتبه خوبي قرار نداشت اما در دهه گذشته کاهش تلفات قابل تقدير بوده است.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: شهريور ماه از جمله پرسفرترين و پرحادثه‌ترين ماه‌هاي کشور است که همکاري و  هماهنگي همه دستگاه‌ها و مردم را مي‌طلبد.

اين مقام ارشد انتظامي به سفرهاي تحصيلي که از ابتداي مهر ماه آغاز مي‌شود اشاره داشت و گفت: با توجه به کاهش طول زمان سفر و افزايش سفرهاي آموزشي و کاري و فشردگي ترافيک در ساعات انتهايي روز در برخي ساعت‌ها افزايش بار ترافيک را تا 50 درصد داريم.

وي همراهي مردم با پليس را خواستار شد و گفت: تقاضاي سفر رو به افزايش است اما بسترهاي راه با سرعت افزايش پيدا نمي‌کند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد احداث کلانتري‌ در شهرک‌هاي تازه تاسيس گفت: با وزير راه در اين زمينه جلسه داشته‌ايم و هماهنگ شده که در تمام شهرک‌هاي جديد براي ما مقر احداث شود که بعد از احداث مقر کلانتري، راهنمايي و رانندگي مستقر مي‌شوند.

اين مقام ارشد انتظامي در مورد تحريم بانک قوامين اظهار داشت: براي بررسي حقوقي اين موضوع وارد عمل شده‌ايم تا علت را دريابيم چرا که مبادلات ارزي نداريم ولي انتظاري جز عهدشکني و افزايش فشار از آمريکا نيست.

فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: واردات خودرو در 5 ماهه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ميزان دو برابر و 98 درصد افزايش داشته که به روند خروج خودروهاي فرسوده کمک کرده است.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html